wtorek, 14 grudnia 2010

Regulacja zaworów w skuterach 4T


Regulacja zaworów, przez wielu pomijana, ma bardzo duże znaczenie. Zawory regulujemy, gdy istnieją problemy z odpaleniem, spadają osiągi skutera, oraz rekomenduje się okresowo (co ok. 4000-5000 km)
Czy warto regulować zawory samodzielnie? Tak,  jeśli ktoś nie poddaje się podczas mycia filtra powietrza i przy innych prostych czynnościach, może zawory ustawić samodzielnie. Potrzebny będzie szczelinomierz, klucz 8 i dobrze chęci. Pamiętaj! Taka przyjemność, jak ustawienie zaworów w serwisie kosztuje 60zł-120zł, a usługa trwa tylko około 30min.
Jak tego dokonać, analizując każdy krok:
1. Odkręcamy obudowę magneta (śrubki zaznaczone, proszę się nie sugerować brakiem reszty plastików i wentylatora)

2. Ważne: Ustawiamy magneto jak na zdjęciu, tzn. pozycja “T” przy tym wypuście
3. Odkręcamy 4 śrubki od pokrywy głowicy i wyjmujemy ową pokrywkę ale może być ich sześć ponieważ większość skuterów posiada przykręcony w tym miejscu katalizator spalin.
4. Po zdjęciu pokrywy mamy taki widok. Na zdjęciu zaznaczono zawór ssący.
5. A tu mamy zawór wydechowy (czyli bliżej wydechu)
6. Wałek rozrządu MUSI mieć otwory tak jak na zdjęciu. Jeśli nie ma, robimy jeden obrót magnetem i powinno być dobrze. Jeśli nie można tak ustawić koła gdy mamy pozycję “T” na magnecie, to znaczy, że rozrząd się przestawił
7. Tę nakrętkę odkręcamy do regulacji zaworów, a zawór regulujemy widocznym kwadracikiem. Zawór ssący ustawiamy na dość ścisłe 0.05mm-0.06mm, natomiast wydechowy na te same wartości ale luźniej. Zawór wydechowy musi być luźniejszy, aby nie strzelał z wydechu.
8. Szczelinomierz wkładamy w sposób pokazany na zdjęciu (nie sugeruj się wartością)
Jeśli wszystko zrobiliśmy jak należy, składamy w odwrotnej kolejności i jedziemy sprawnym skuterkiem wydać gdzieś zaoszczędzone 60-120 złotych. Powodzenia!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz